Als webshop kan je niet zonder verpakkingsmateriaal

Als je een webshop hebt, dan weet je dat je er voor moet zorgen dat je producten netjes, heel en compleet bij je klanten terechtkomen. Nu kun je er natuurlijk voor kiezen om zelf iedere bestelling, persoonlijk, langs te brengen, maar dat is, als het goed is niet realistisch. Je wilt het natuurlijk veel te druk hebben om zelf alle bezorging te regelen. Het is dan verstandig om je eens goed te oriënteren op alle verpakkingsmateriaal dat beschikbaar is. Welk verpakkingsmateriaal jij kiest is natuurlijk compleet afhankelijk van het product dat je verkoopt. Verkoop je sjaaltjes of sokken? Dan kun je deze prima in een grote envelop doen en versturen. Maar wat nu als je potten honing verkoopt? Of kunstwerken? Dan zul je wat anders moeten vinden.

Verpakkingsmateriaal is belangrijk

Als je, zoals in bovenstaand voorbeeld potten honing verkoopt in je webshop, dan wil je wel dat die potten in tact bij je klanten afgeleverd worden. Het verpakkingsmateriaal is dan uitermate belangrijk. Kies een doosje dat niet te groot is maar natuurlijk ook niet te klein, wikkel iedere pot in een laagje bubbeltjesplastic en zet met grote letters "BREEKBAAR" op de verpakking. Als je kunstwerken zonder lijst verkoopt, dan is de kans groot dat je deze kunt oprollen. En dan kies je natuurlijk voor een goede, stevige koker met afsluitdoppen. Verkoop je kunstwerken met lijst? Vergeet dan niet om profielen te beschermen om de hoeken en de rand te beschermen. Ook hier komt het bubbeltjesplastic weer van pas.

Past jouw product door de brievenbus?

Probeer dat dan zo te houden, ook als je het verpakt hebt. Dit scheelt namelijk enorm in de verzendkosten en maakt dat je klanten je nog eerder zullen aanbevelen bij vrienden en kennissen. Er zijn speciale doosjes voor brievenbuspakketjes te koop. Plak hier een mooi etiket met jouw bedrijfsnaam en het retouradres op en vergeet ook het adres van de klant niet te vermelden. Bij Vermeij bestel je net zo gemakkelijk een labelprinter of goede stiften om de adressering te kunnen regelen.

Zorg dat je je klanten op de hoogte houdt

Er zijn maar weinig dingen zo vervelend als een bestelling doen en dan niet te horen krijgen wanneer je je bestelling kunt verwachten. Het is een kleine moeite om je klanten even een mail te sturen waarin staat op welke datum je het pakket hebt afgegeven aan de bezorgservice. Ook als een besteld item onverhoopt (tijdelijk) niet leverbaar is, kun je dit het best even laten weten. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *